piątek, 7 lutego 2014

Ciastka owsiane z żurawiną


Kiedyś nie pomyślałabym, że ciastka owsiane będą mi tak smakować, że postanowię sama je zrobić. A jednak od jakiegoś czasu jest to jeden z ważniejszych elementów mojej przekąskowej listy zakupów, no ale dlaczego mam kupować ciastka owsiane? Przecież połowa tych ze sklepowych półek ze zdrowiem nie ma nic wspólnego, a i cena większa od zwykłych ciastek tylko dlatego, że pisze na nich, że niby owsiane. Dlatego w końcu zebrałam się w sobie i upiekłam, pyszne ciastka, które zawierają tylko to co sama do nich włożyłam :)

SKŁADNIKI

280 g mąki pełnoziarnistej pszennej (typ 1850)
240 g masła
150 g brązowego cukru
200 g płatków owsianych 
150 g suszonej żurawiny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka

PRZEPIS

  1. Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 st. C
  2. Mikserem ucieramy masło z cukrem, dodając jajka. Następnie wsypujemy pozostałe składniki i miksujemy chwilkę.
  3. Masę na ciasteczka wyrabiamy chwilę ręcznie, tak aby była zwarta.
  4. Dużą łyżką nabieramy ciasto i formujemy kuleczki, które układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Po ułożeniu wszystkie kuleczki delikatnie spłaszczamy.
  5. Ciasteczka pieczemy ok 15 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukowanie