niedziela, 16 lutego 2014

Bruschetta błyskawiczna

Bruschetta - włoska przekąska, którą można wykonać na różne sposoby. Podstawą bruschetty jest oliwa, czosnek i pomidory. 
Oryginalna wersja, którą poznałam jakiś czas temu składała się z salsy pomidorowej i mozzarelli, moja bruschetta jest znacznie prostsza, co nie znaczy, że gorsza w smaku :) Miałam mało czasu, a chciałam zrobić coś smacznego i mało angażującego w ramach sobotniej kolacji.


SKŁADNIKI

10 kromek bagietki lub innego pieczywa (ja zawsze wybieram Chleb Drwalski z Lidla)
1 kula mozzarelli
1 duży pomidor (pomidory suszone też będą idealne)
1 ząbek czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz
przyprawa do Bruschetty Prymat (opcjonalnie)

PRZEPIS

  1. Nagrzewamy piekarnik do 180 st. C. W tym czasie kroimy pieczywo, pomidora i mozzarelle.
  2. Układamy kromki na blasze do pieczenia i delikatnie skrapiamy oliwą z oliwek.
  3. Wkładamy blachę z kromkami do piekarnika na ok. 5 minut.
  4. Wyciągamy blachę z piekarnika i nacieramy każdą kromkę ząbkiem czosnku. Następnie układamy po plastrze pomidora i mozzarelli, na koniec przyprawiamy. Możemy również pozostały czosnek posiekać i również ułożyć na każdej kromce.
  5. Wszystko wkładamy do piekarnika i zapiekamy, aż ser delikatnie się roztopi.
Gotowe :) najlepiej jeść na ciepło. Idealne danie jako kolacja lub przystawka na większych imprezach.


3 komentarze:

Drukowanie