sobota, 14 czerwca 2014

Kotleciki z kaszy gryczanej


Miałam ostatnio nadmiar ugotowanej kaszy gryczanej. Pomyślałam, że kotlety z tej kaszy i jogurtowy sos czosnkowy będą wyśmienite.


SKŁADNIKI

(dla 2 osób)
  • 200 g kaszy gryczanej prażonej
  • 1 jajko
  • 1 mała marchewka
  • 2 łyżki mąki żytniej
  • 1/2 cukinii
  • sól i pieprz
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • 2 ząbki czosnku

PRZEPIS

  1. Ugotowaną kaszę gryczaną zostawiamy do ostygnięcia (możemy ugotować ją dużo wcześniej).
  2. Kiedy kasza jest już przestudzona dodajemy jajko.
  3. Marchew i cukinię trzemy na tarce i dodajemy do kaszy, następnie dosypujemy mąkę i doprawiamy - mieszamy wszystko razem.
  4. Formujemy kotleciki i smażymy na niewielkiej ilości tłuszczy z obu stron po kilka minut.
  5. Sos czosnkowy: jogurt mieszamy z czosnkiem przeciśniętym przez praskę, doprawiamy solą i pieprzem.


5 komentarzy:

  1. MNIAMI , BARDZO FAJNY POMYSŁ
    zapraszam też do siebie w wolnej chwIli:
    www.smykwkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. o jaa super pomysł :)) ja bym takie wszamała z sosem grzybowym:))
    http://kokieteriasmaku.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasza gryczana, mniam! Niech żałują wszyscy ci, którzy twierdzą, że nie lubią!

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam kiedyś podobne, tyle, że dodawałam suszone grzyby. Całkiem smaczny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę sobie, że przy tym daniu nie ma ograniczeń co do dodatków :)

    OdpowiedzUsuń

Drukowanie