środa, 26 marca 2014

Zupa porowo-imbirowa na przeziębienie

Ostatnio w mojej pracy wszystko kręci się wokół imbiru, co prawda nie pod względem spożywczym, a raczej "upiększającym", ale natchnęło mnie to do wyleczenia się z małego przeziębienia, które wszystkich teraz dopada w czasie tej niestabilnej pogody - mnie również. Na szybciocha ugotowałam zupę, wg mnie w klimacie orientalnym, z mocnym akcentem imbiru. Na drugi dzień byłam już zdrowa :) Także polecam wszystkim przeziębionym..


SKŁADNIKI

5 białych części pora
4 cm korzenia imbiru
1 kostka rosołowa
2 kromki chleba razowego
mały kawałek czerwonej papryczki chili
sól
pieprz
1 łyżka natki pietruszki

PRZEPIS

  1. Do dużego garnka wlewamy wodę, ok 2 litry.
  2. Pory kroimy wzdłuż i dokładnie myjemy, imbir kroimy w plastry i wszystko wrzucamy do garnka.
  3. Zagotowujemy, dodajemy kostkę rosołową i gotujemy jeszcze przez chwilę.
  4. W tym czasie kromki chleba kroimy na grzanki i "wysuszamy" je na patelni z niewielką ilością oliwy na małym ogniu.
  5. Zupę blendujemy na gładką konsystencję, doprawiamy solą i pieprzem.
  6. Nalewamy zupę do miski, posypujemy natką pietruszki, dodajmy grzanki i  pokrojone chili.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukowanie