niedziela, 23 marca 2014

Gruszki w karmelu

Wczoraj wybierałam się do koleżanki, miałam w planach upiec ciasto, ale niestety nie zdążyłam. Nie chciałam pojawić się z pustymi rękami, więc postanowiłam, że muszę szybko coś wymyślić z tego co znajdę w domu :) Postanowiłam wykorzystać gruszki.. reszta sama się wymyśliła :)






SKŁADNIKI

3 gruszki
5 łyżek cukru
80 ml mleczka kokosowego
2 łyżeczki cynamonu
suszona żurawina
wiórki kokosowe

PRZEPIS

  1. Na piecu stawiamy średni garnek. Nagrzewamy go na dużym ogniu, wsypujemy cukier i czekamy, aż się rozpuści (nie mieszamy łyżką, bo się oblepi karmelem) co jakiś czas ruszamy garnkiem, zmniejszamy odrobinę ogień.
  2. Gruszki kroimy na ćwiartki (jeśli są duże to na mniejsze kawałki), usuwamy gniazda nasienne i wrzucamy do rozpuszczonego cukru, czyli karmelu. Nie mieszamy! Ruszamy garnkiem, tak aby gruszki pokryły się karmelem.
  3. Wlewamy mleko kokosowe, zwiększamy ogień i redukujemy płyn, tak aby powstał gęsty sos (potrwa to kilka minut).
  4. Gotowe gruszki możemy podać z lodami śmietankowymi lub jako deser sam w sobie. Na koniec posypujemy wszystko cynamonem, żurawiną i wiórkami kokosowymi.
Deser cudownie smakuje podawany na ciepło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukowanie