niedziela, 9 listopada 2014

Ślimaki z szynką i figami


W piątek i sobotę siedziałam w kuchni - gotowałam.. gotowałam i gotowałam :) Wszystko przez to, że w sobotę miałam małą imprezę rodzinną. Moi stali goście dobrze wiedzą, że na moim 'serwisie' zawszę będą czymś zaskoczeni. Staram się wymyślać nowe rzeczy i połączenia smaków w prostych daniach. Dzisiaj i w następnych postach będzie kilka przepisów z mojego sobotniego 'serwisu', który został ukończony z sukcesem :).

Oczywiście przy takich okazjach cały czas pamiętam o zdrowym odżywianiu, ale czasem ciężko przekonywać do tego kilkanaście osób, trzeba więc uszanować smaki gości i podać takie dania, które chętnie zjedzą. Na stole znalazły się potrawy zdrowe, w ulepszonej wersji lub tradycyjne - np. na mące pszennej.

Pierwszy przepis na szybką i bardzo prostą przystawkę z użyciem ciasta francuskiego. Można ją przygotować dużo wcześniej, a potem podawać na zimno lub po lekkim podgrzaniu.


SKŁADNIKI

  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 3 plastry szynki konserwowej
  • 2 figi
  • sól
  • pieprz
  • czarnuszka


PRZEPIS

  1. Ciasto rozwijamy na blacie. Wzdłuż jego dłuższego boku układamy plastry szynki, w odległości ok 5 cm od boku (który będziemy potem zawijać).
  2. Następnie figi kroimy w cienkie plastry i układamy za szynką.
  3. Wszystko delikatni solimy i pieprzymy.
  4. Zawijamy od brzegu z 5 cm marginesem. Następnie kroimy ciasto w ok 1,5 cm plastry.
  5. Pokrojone ślimaczki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując małe odstępy.
  6. Blachę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 st. C i pieczemy ok 15 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukowanie