poniedziałek, 20 stycznia 2014

Włoska Piada z mozzarellą i pomidorem

Długo nie mogłam znaleźć przepisu na włoską Piadę, jak tylko znalazłam od razu zrobiłam. Danie bardzo, bardzo proste, a jednocześnie tak pyszne, że można by jeść i jeść bez końca. 
Piada wpadła w moje ręce niedawno, bo było to jakiś miesiąc temu, ale od razu wiedziałam, że będę robić ją w domu. 
Jest to kolejne danie, które można zrobić z różnymi dodatkami otrzymując najróżniejszą kombinację smaków. 

Moja Piada jest wegetariańska - tylko mozzarella, pomidory i rukola.





SKŁADNIKI


NA PLACKI
250 g mąki pszennej (ja użyłam typu 650, ale typ 550 też będzie odpowiedni)
80 ml oliwy z oliwek (olej rzepakowy też się sprawdzi :)
80 ml wody 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli

NADZIENIE
1 kula mozzarelli
liście rukoli
2 pomidory
pieprz
sól

PRZEPIS


1. Mąkę, oliwę, połowę wody, proszek do pieczenia i sól wyrabiamy razem ręcznie, dodając powoli resztę wody, tak aby ciasto nie było zbyt rzadkie, powinno być wręcz zbite (musi mieć odpowiednią konsystencję do późniejszego wałkowania).

2. Podzielić ciasto na 6 części, każdą część bardzo cienko rozwałkować na placek o średnicy naszej patelni, na której będziemy piec placki.

3. Nagrzewamy patelnię bez tłuszczu, układamy na niej placek i pieczemy, aż pojawią się pęcherzyki powietrza, wówczas przewracamy placek na drugą stronę.

4. Kiedy placek jest jeszcze na patelni, na jego jednej połowie układamy pokrojoną w plastry mozzarellę, pomidor (również w plastrach) oraz trochę liści rukoli, dodajemy pieprz i sól. Składamy placek na pół, chwilę jeszcze trzymając na patelni.

1 komentarz:

Drukowanie