sobota, 4 stycznia 2014

Skrzydełka w coca-coli

Oglądając przed świętami jeden z programów kulinarnych w telewizji, bardzo spodobał mi się prosty przepis na skrzydełka o smaku coli.  Od lat jestem cocacoholiczką,  choć od paru miesięcy staram się ograniczać picie coli, nałóg jest nałogiem;-) Z tego też powodu danie bardzo mi się spodobało, trochę je uprościłam i ograniczyłam się do słodkiego smaku kurczaka.

SKŁADNIKI

8-10 skrzydełek z kurczaka
Puszka Coca-Coli
1/2 l bulionu drobiowego (może być z kostki)
Sól
Pieprz
Sos sojowy
tłuszcz do smażenia

PRZEPIS

1. Skrzydełka marynujemy w sosie sojowym (jeśli mamy więcej czasu możemy zrobić to kilka godzin wcześniej, jeśli nie to perę minut też wystarczy :)
2. Mięso wrzucamy na rozgrzaną patelnię, dolewając pozostały sos sojowy z marynaty.
3. Podsmażamy kurczaka delikatnie ze wszystkich stron.
4. Wlewamy całą puszkę coli i zagotowujemy, a następnie redukujemy płyny - pozostanie nam cukier, który ulegnie karmelizacji i nada skrzydełkom słodki smak.
5. Następnie wlewamy bulion i dusimy nasze mięso ok 45 - 60 minut, aż bulion wyparuje i kurczak pozostanie w delikatnej glazurze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukowanie