niedziela, 4 stycznia 2015

Konfitura cebulowa


Ten przepis już dawno miałam opracowany, ale za każdym razem kiedy przygotowywałam konfiturę nie zdążyłam zrobić zdjęcia, bo od razu znikała. Każdy, kto jej spróbuje musi ją pokochać :) Ma słodki i lekko pikantny smak. Nadaje się do wszystkiego: na kanapkę, do kaczki, do jajecznicy, do sałatek. Wyborna na zimno i ciepło. A składniki to samo zdrowie - cebula, czosnek, imbir i miód.


SKŁADNIKI

  • 1/2 kg czerwonej cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 cm imbiru
  • 4 goździki
  • 5 łyżek octu balsamicznego (ja użyłam z aromatem figowym)
  • 2-3 łyżki miodu
  • sól
  • pieprz
  • 1-2 łyżki oliwy z oliwek

PRZEPIS

  1. Cebulę obieramy i kroimy z piórka.
  2. Na dużej patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy cebulę, zmniejszamy ogień i zostawiamy do zeszklenia, co jakiś czas mieszając.
  3. Kiedy cebula już zmięknie dodajemy, drobno posiekany imbir i czosnek oraz goździki.
  4. Wszystko razem mieszamy i chwilę dusimy.
  5. Następnie dodajemy ocet balsamiczny i miód. Delikatnie całość dusimy, mieszając co jakiś czas, aż płyny się zredukują.
  6. Na koniec dodajemy do smaku sól i pieprz.


4 komentarze:

  1. Widuje takowe tu i tam na blogach...
    Wszedzie wygladaja apetycznie...
    Moze pora sprobowac?
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze nie jadałem takiej konfitury - zaciekawiłaś mnie tym przepisem :) Zapisuje i będzie robina ;) Jestem bardzo ciekawa jej smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. cebuli w takiej postaci jeszcze nie próbowałam,a muszę powiedzieć ,że bardzo fajnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Drukowanie